wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

Autorkowe legendy powracają !

awatar

Po długiej i bardzo długiej przerwie, do życia powracają dwie autorkowe sławy - Infusion i Magus.
Obie gry znacznie się różnią tematyką, klimatem i podejściem autorów, ale obie zapowiadają się znakomicie. Jedna z nich to realistyczne i przemyślane fantasy, cechujące się skromną elegancją i oparte na sprawdzonych wzorcach. Druga to kolorowy i krzykliwy miszmasz, przyciągający uwagę egzotyką i celujący zaskakująco wysoko.

 

 

Infusion - No FurriesInfusion

Dawnej przemykający się pod nazwą Arch Inverted, jest widowiskowym erpegiem, znanym w okolicy głównie z głośnej reklamy, humorzastego pomysłodawcy i interesujących antypirackich zabezpieczeń.

Bohaterami Infusion są szermierze, uzbrojoni w przepotężne moce i elegancką stylistykę nosiciele zagłady, uwielbiający zerkać za fasadę tajemniczego i egzotycznego świata, oraz słynący z koszenia każdego nieszczęśnika który uniesie za wysoko głowę lub pokaże się w ładniejszej sukience.
Tym razem autorzy postanowili delikatnie zredukować grę, by nie zadławić fanów wszędobylską niesamowitością - mniej ras, klas, futra, akcji i fantazji, widowiskowe pojedynki przycięte do serii wymian delikatnie przeplatanych gorącą akcją, oraz świat o lżejszym rozmiarze i krótszej nazwie.
W zamian za to miłośnicy Infusion dostaną nową i szybszą mechanikę, więcej świetnych grafik, niesamowitą kartę postaci kładącą konkurencję na łopatki, oraz luźną i przyjazną licencję.



Magus - FATEcraftMagus

Oparte na węgierskim pierwowzorze tradycyjne fantasy, wyposażone w logiczny, bogaty i aż nazbyt szczegółowy świat. Udostępnione do Magusa materiały zawsze odznaczały się wysoką jakością tekstu i olbrzymią wprost ilością ciekawych informacji, a autor nigdy nie pozostawał w tyle za aktualnymi rpgowymi trendami, wdzięcznie przeskakując od mechaniki do mechaniki.
Dobór potencjalnych silników gry jest dosyć zaskakujący - najpierw był to wściekle realistyczny CORPS potrafiący zręcznie docisnąć do posadzki rzeczywistość, następnie niezwykle luźny Fudge stawiający na opisy i rozsądek grających, by wreszcie zatrzymać się na metamechanicznym i filmowym FATE.
Każda kolejna zmiana systemu oprócz rewolucji w metodyce testów i sposobie gry, wyciąga coraz to inne sympatyczne ciekawostki na wierzch - świetnie pomyślana magia, opisy ułatwiających start archetypów, lub wpływ wieku na historię i cechy postaci.
Wedle zapowiedzi, autor poza rozwojem settingu złapał się również za bary z najnowszą wersją mechaniki FATE, powoli migrując Magusa na trzecioedycyjną wersję aspektowego szaleństwa.

Dyskusja na forum: 17 odpowiedzi | dodaj