wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

Autorkowe Podsumowanie

wiadroawatar
    Krótkie podsumowanie mojej dotychczasowej autorkowej działalności, które niebacznie zobowiązałem się napisać. Większość przedstawionych projekcików grzeje szufladę od bardzo dawna, i wątpliwe jest by ujrzały światło dzienne w najbliższej przyszłości (chyba że mój honor wreszcie wygra z lenistwem ;-) ).
Logo-Summary


Pod Małpią Banderą / Wirujące Morze

Logo-Wirujace-Morze

Info :

Początkowo miała to być gierka na pierwszą edycję Nibykonkursu, oparta na takiej oto idei (inspirowanej świetną mangą "One Piece") :

"Gracze wcielają się w jedyną małpio-piracką jednostkę, będącą ostatnią deską ratunku dla tonącego honoru królestwa Kongo-Bongo. Obdarzeni błogosławieństwem Króla i całego narodu Kongo-Bongo, stają do nierównego boju w jedynym sporcie, w jakim królestwo to jeszcze nie dostało batów - Piractwie.
W walce tej wspomagać ich będzie duma małpiej floty (jedyny okręt który nie zatonął natychmiast po wodowaniu), najnowsze zdobycze małpiej technik (mrożone banany i działo muchomorowe), oraz przerażająca ilość klątw najwredniejszej z najwredniejszych czarownic."

Ponieważ nie udało mi się wyrobić w terminie, a żal było rozstawać się z tak fascynującym pomysłem, postanowiłem przerobić Małpią Banderę na setting do Międzyświatowego Geografika, z wesołą meta-mechaniką ułatwiającą robotę mistrza gry (której przykładowym fragmentem jest Generator Tajemniczych Wysp).

Głównymi elementami settingu są :
- Zmagania z potężnym i bezdusznym ciemiężycielem, którego pseudo-legalna działalność wzorowana jest na poczynaniach wrednych stowarzyszeń określanych jako MAFIAA.
- Nietypowa i upierdliwa geografia, gdzie kręcące się naokoło siebie wyspy utrudniają podróż oraz urozmaicają morskie potyczki i pościgi.
- Wszędobylska magia w postaci Sztormowych Artefaktów, drobnych sprzętów o nietypowych zdolnościach powstających zawsze w dramatycznych okolicznościach.

Status :

[W kolejce] Pisanie finalnego dokumentu i rysowanie klimatycznych obrazków.

Zacięto się na :

Generowaniu nazw dla różnych nacji, wysp i stowarzyszeń.

 


 

Boulevard de Montmorency

Logo-Boulevard-de-Montmorency

Info :

Mała gierka o planowaniu wielkiego zabójstwa, inspirowana pewnym "morderczym" wątkiem. Gra nie wymaga mg i jest przeznaczona głównie dla osobników przedkładających wszelkie przygotowania ponad akcję, oraz lubujących się w gdybaniu i kłóceniu.

Gracze wcielają się w grupę płatnych profesjonalistów, przygotowujących zamach na niewygodny cel, a celem zabawy jest wykonanie zlecenia w zadanym czasie i uniknięcie wpadki. Grupa ma do dyspozycji kilka zagrań o różnym stopniu ryzyka i różnych efektach (np. Obserwacja, Ściągnięcie Wyspecjalizowanego Sprzętu, Zdjęcie Świadka), a potknięcia mogą zainteresować lokalnych stróżów prawa lub ostrzec ofiarę.

Status :

[W kolejce] Wersja alfa jest w większości spisana i ozdobiona szpetnymi rysunkami.

Zacięto się na :

Wstępnych testach, szlifowaniu negatywnych efektów akcji, oraz kombinowaniu dodatkowych zasad zdradzania.


 

Prawo do Prawa

Logo-Prawo-do-Prawa

Info :

Nibykonkursowa praca o demonicznych podchodach. Gracze wcielają się w osobników podających się za wysłanników piekła, w których macki wpadła księga definiująca zasady rządzące rzeczywistością.
Celem zabawy jest odkrycie prawdziwej tożsamości współgraczy i przedefiniowanie rzeczywistości na własną modłę.

Status :

[Wstrzymany] Skończone, bwahahaha! Do zrobienia została jeszcze tylko wersja "podretuszowana", gdzie zostaną usunięte nieliczne literówki, poprawione grafiki, oraz dodana czwarta strona z pozytywnymi fragmentami dotychczasowych recenzji.

Zacięto się na :

Niczym, bwahahaha!


 

Dym i Para

Logo-Dym-i-Para

Info :

Zestaw mechanicznych narzędzi do steampunkowych światów. Wymyślony w ramach forumowej pomocy, zestaw składa się z mini-gry zajmującej się budowaniem straszliwej parowej mega-maszyny, oraz kolekcji klimatycznych profesji (np. Broker, Faktor, Inżynier).

Status :

[Wstrzymany] Wersja alfa mini-gry w maszynę jest spisana. Pozostały testy, uzupełnienie karier i walorów, oraz zapakowanie wszystkiego w przyjazny layout.

Zacięto się na :

Braku zainteresowania i statystycznym profilowaniu.


 

Nie ma Litości dla Dobroczyńców

Logo-Temp-NMLDD

Info :

Praca stworzona w ramach Nibywyzwania, oparta na takim pomyśle :

"Drobna gierka, która wbija graczy w rolę potężnych i okrutnych Mrocznych Lordów, wyrwanych z czułych objęć Śmierci i postawionych przed szansą odkupienia pradawnych grzechów, za pomocą jakże prozaicznej czynności powszechnie zwanej "ratowaniem świata". Na drodze ku prawości nasi bohaterowie natkną się na mroczne i bluźniercze kulty, zetrą z krwiożerczymi potworami, by wreszcie stawić czoła przepotężnym Bogom w ich monstrualnych wcieleniach."

Pomysł raczej nadaje się na scenariusz do jakiejkolwiek hack-slashowej gry, ale uparłem się władować w NMLDD moją niesamowitą k6-tkową mechanikę (zerżniętą po części z pomysłu Kaduceusza), więc musi powstać cały rpg.
Główne "atuty" tej (jeszcze nie ochrzczonej) mechaniki to :
- generowanie wszystkiego w locie (postaci, cech, sprzętu, magii, potworów)
- automagiczne skalowanie wyzwań
- delikatne wkopywanie postaci w samobójstwo (mniej więcej)

Status :

[W kolejce] Fluffowa części spisana. Pozostało rozwiązanie pewnych systemowych zagwozdek, statystyczne profilowanie, spisanie drugiej (mechanicznej) części i zmontowanie wymarzonego layoutu.

Zacięto się na :

Mechanice obrażeń.


 

A Silly Silly World

Logo-Temp-Silly-World

Info :

Radosny rpg oparty na mechanice FATE, mający wykręcać na różne strony tradycyjno-fantastyczne przyzwyczajenia i archetypy, np. :

- Cała konstrukcja świata opiera się Wielkiej Tajemnicy (wszystkie upierdliwe zjawiska mają swoje wyjaśnienie, a głównym zadaniem graczy jest odkręcanie wszelkich nieprzyjemności).
- Podstawowymi sposobami na przeżycie jest ostrożność, cisza, krycie się i ucieczka.
- Elfy są lepsze od innych tylko w towarzystwie (kradną szczęście).
- Krasnale są uzależnionymi nomadycznymi automatami, podróżującymi w poszukiwaniu "Krainy Bogów".
- Orki są honorowe, prawie nieśmiertelne i czynią dobro.
- Gnomy są epicentrami zazdrości, nienawiści i pecha.
- Ludzie mają masę problemów.
- Główni "źli" mają solidne uzasadnienie swoich poczynań, a masakrę czynią z konieczności.

Btw. Koncept powstał w czasach gdy angielskie nazwy były dla mnie "cool", i dlatego tymczasowy tytuł brzmi jak brzmi, a wszelkie nowe zasady dotyczące skradania, zasadzek i niebezpieczeństwa walącego się głowę zebrane są pod kodową nazwą "Scary Forest rules".

Status :

[Wstrzymany] Kompletowanie notatek i konceptów.

Zacięto się na :

Straciłem serce do projektu nie mogąc znaleźć jakiejś silnej, przewodniej idei.


 

Finezja i Brawura

Logo-Finezja-i-Brawura

Info :

Zasady FATEa zoptymalizowane pod swashbucklingową zadymę i płaszczo-szpadowe zagrania. Pechowo zacząłem się bawić tym projektem na kilka miesięcy przed wydaniem "Spirit of the Century", a który to rpg okazało się idealnie pasować do moich założeń. To co było mi potrzebne lub co już zrobiłem, autorzy SotCa uprzejmie zaimplementowali w podobny (lub lepszy) sposób, np :

- Manwery (wykorzystanie otoczenia)
- Szacowanie i Deklaracje (komentowanie pojedynków)
- Blokowanie (ostrze-na-gardle lub corpse-a-corpse)
- Ustępstwo (honorowa kapitulacja)
- Minioni (mięso armatnie)

Status :

[W kolejce] Uzupełnianie zasad organizacji, oraz spisywanie podręcznego zamglonego settingu.

Zacięto się na :

Zasadach Honoru i Infamii.


 

Kadaghar

Logo-Kadaghar

Info :

Moja pierwsza autorka i poligon doświadczalny dla mechaniki Fudge. Cały system był diabelskim miksem Fudge'a i Gurpsa, pokropiony marynatą z KCetów, AD&D i kilku innych systemów które nazw lepiej nie wymieniać. Ponieważ ofiara prowadząca kampanię (tzn. ja) rzuciła punktowy limit "na czuja" i straszliwie się machnęła, postacie graczy były kafarami o nieziemskich zdolnościach, a (bardzo udana) gra przypominała raczej zabawę w Superbohaterów zamiast standardowego Fantasy.

W przeciwieństwie do znalezisk Magnesa, moje stare notatki obejmują głównie mechanikę - długie listy umiejętności, manewrów, specjali, bojowych modyfikatorów i magicznych efektów.

(btw. drogi czytelniku, jeśli dobiłeś do tego miejsca, jesteś naprawdę twardy ;-) ).

Status :

[Wstrzymany] Wyszukiwanie notatek, wersjonowanie, nostalgiczne rechotanie i reedycja.

Zacięto się na :

OCRowaniu mojego straszliwego pisma.


 

Et Cetera

Logo-Et-Cetera

Info :

Wojna zakończyła się niespodziewanie szybko i pokojowo. Wielu nietypowo wykwalifikowanych specjalistów straciło nagle pracę i zajęcię, w skutek czego na rynek trafiły pilnie strzeżone sekrety i oferty specyficznych usług. Terroryzm, zakazane magiczne eksperymenty i nadzwyczaj dobrze zorganizowana przestępczość zmusiły rząd do podjęcia zdecydowanych kroków.

I tak, W ramach tajnego projektu powstała nowa jednostka do zadań specjalnych, której rekruci są najlepszymi z najlepszych. Wyposażeni w najnowsze osiągnięcia magii i sprzęt najwyższej klasy, obdarzeni potężnymi funduszami i profesjonalną kadrą szkoleniową, o wprost nieograniczonych uprawnieniach, są w stanie poradzić sobie z każdym zleceniem.

Ale bohaterowie nie sa członkami tej jednostki, lecz należą do innego, równie tajnego oddziału. Oddziału, o którego istnieniu chcą zapomnieć wszyscy, który stoi kością w gardle każdej komisji, którego budżet jest przycięty do minimum, do którego rekrutowani są najlepsi z najgorszych. Którego głównymi zadaniami jest sprzątanie po specjalnej jednostce, odwalanie czarnej roboty, podejmowanie się misji o zbyt wysokim stopniu ryzyka, oraz przyjmowanie odpowiedzialności za wszelkie niedane wypady.

Jest to mroczny i okrutny świat, ale dla odmiany bohaterowie są po tej bezpiecznej stronie sztyletu, wykorzystując mrok i brudne sztuczki dla swoich celów. Mechanika to podśrubowany Fudge, rozszerzony o dodatkowe zasady procesów, przesłuchań i trafiania w miętkie.

Status :

[Na Tapecie] Kombinowanie, spisywanie i smarowanie.

Zacięto się na :

Szkicowaniu klimatycznego komiksu.