wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

Cep bojowy

wiadroawatar

Cep bojowy  – mechanika do średniowiecznych systemów. Pierwotną myślą  mechaniki byłe nowe zasady walki do Warhammer’a, które ewoluowały w nową koncepcję mechaniki.

Tworzenie postaci
Testy
Fatum
Walka

    Założenia

  •      Rezygnacja z liczbowych współczynników.
  •      Mało zasad. Brak odrębnych zasad do każdej czynności. 
  •      Jeden rzut, jedną kością.
  •      Mechanika ma nie przeszkadzać w grze.
  •      Bez mechanicznych niedorzeczności.
  •      Mechanika nie zajmuje się szczegółami. Brak detalicznych zasad np. nie ma różnicy między 1 ręcznym mieczem,  a buzdyganem.
  •      Walka jest gorzkim doświadczeniem, nie dającym korzyści.
  •      Odciążenie Mistrza Gry w liczeniu – testy wykonują gracze, proste tworzenie BN.
  •      Nie ma punktów życia. Postać otrzymuje rany, tym poważniejsze im silniejszy cios. Każda rana osłabia postać.

     Postać

  •      Tworzenie postaci to wybór jej umiejętności i ekwipunku.
  •      Brak wartości liczbowych umiejętności. Postać coś umie lub nie.
  •      Umiejętności dające graczowi możliwość modyfikowania scenariusza. Znajomość terenu, Koneksje.
  •      Brak systemu doświadczenia. Postać po sesji dostaje 1 umiejętność.

     Test

  •      Testy przeprowadza Gracz. Mistrz nie rzuca, ma mniej do liczenia i rzadziej oszukuje.
  •      Test to jeden rzut k6. Nie używa się innych kostek.

     Fatum

  •      Mechanizm Fatum umożliwia zamiana porażki w sukces Graczom, ale Mistrz za każde użycie wymierza kary. Przykłady kar do nałożenia na Graczy.
  •      Gracze mogą karać się sami (tylko jeden gracz innego), aby obniżyć negatywny efekt Fatum.
  •      Fatum wprowadza element ryzyka – po przekroczeniu, losowego co sesję, progu jedna postać umiera.
  •      Fatum jest najistotniejsze w trakcie walki, gdzie otrzymuje dodatkowe prawa, by wprowadzić dodatkowe efekty do walki.

     Walka

  •      Udział w walce jest "karany” – trwałymi obrażeniami, uszkodzeniami ekwipunku.
  •      Trwałe uszkodzenia psychiczne i fizyczne.
  •      Kluczowy wpływ strachu na walkę.
  •      Jeżeli ofiara się nie broni to cios wręcz zawsze trafia. Ofiara może zareagować na atak wręcz przez podjęcie    walki lub próbę ucieczki.
  •      Efekty w walce (poza obrażeniami) rozbrojenie, przewrócenie, ogłuszenie, uszkodzenie (broni, zbroi, ekwipunku), ofiara może trafić napastnika, trafienie się obu walczących wręcz.
  •      Nie ma lokacji trafienia.

Odpowiedzi



Coś z tym nie działa. Nie

Coś z tym nie działa. Nie podpiął się wątek na forum do tego. Ciekawe czemu.



Wszytko działa jak

Wszytko działa jak należy.

Usunąłem wątek z forum.

Chciałem zobaczyć jak działa Studnia, więc wrzuciłem testowy wpis. Okazało się że wpisu do wiadra nie można usunąć. Więc przynajmniej usunąłem podpięcie do forum.

Wpis zmieniłem na ten o "Cepie bojowym". Nie wrzuciłem swojej mechaniki, bo cały czas mi coś w niej nie pasuje, ciągle ją poprawiam i zaczynam wszystko od nowa. Także jest duża szansa, że ten wpis na zawsze pozostanie pusty.

Łagi



Wrzuć! Ocenimy, popatrzymy,

Wrzuć! Ocenimy, popatrzymy, może wśród tej całej krytyki i luźnych pomysłów znajdziesz coś co Cię zainteresuje.



Aha, to ok. Jak coś tu

Aha, to ok. Jak coś tu wrzucić podepnę wątek na nowo. :)



Nie powiem, założenia

Nie powiem, założenia ambitne...
Czy poszczególne postacie różnią się od siebie tylko opisem i umiejętnościami?

Walka jest gorzkim doświadczeniem, nie dającym korzyści.

Zapachniało Jesienną Gawendą, ale jak sam wspominałeś Cep siega korzeniami Młota :D

Życzę powodzenia



Tak. Postacie różnią się

Tak.

Postacie różnią się tylko opisem, który może być jednocześnie umiejętnościami, ale nie musi. Chciałem ,aby przełożenie postaci z opisu fabularnego do mechanicznego, było naturalne.

Np. "Mój Alaryk ma szare włosy i niebieskie oczy [nie ma znaczenie w kostkologii], jest stary [to już może być umiejętność - kary do sprawności, premie do wiedzy], zna zaklęcie Inferno [to już umięjętność, którą trzeba opisać co sie dzieki niej robi], nosi grube brązowe szaty [pancerz to nie jest, więc bez znaczenia]"

Pojęcie umięjętność jest szersze zawiera w sobie cechy (silny, inteligenty, stary, przystojny), talenty (łatwo nawiązuje kontakty, szybko sie uczy), zdolności (lata, zieje ogniem), moce (czary, modlitwy, aury), umiejętności (gotowanie, stolarstwo, markowany cios), właściwości (odporny na kwasy, lepiej się czuje w lesie), zawady (brak organów, tchórzliwy, odrażający).
 

Niestesty nie miałem pomysłu na bardziej adekwatną nazwę - jeżeli masz jakieś sugestie, chętnie dokonam zmian.

Mam nadzieję, że uda mi się przenieść atmosferę starć z Jesiennej Gawędy.

Łagi