wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

[Cep bojowy] Testy

wiadroawatar

Testy

Testy wykonują Gracze. Bez względu na to kto jest wykonawcą czynności, jeżeli w zdarzeniu bierze udział Gracz to on rzuca: czy został wykryty/czy udało mu się kogoś zobaczyć, czy trafił kogoś/ czy został trafiony.

W wyniku testu otrzymujemy sukces albo porażkę.

Podstawowa wartość do testu to:

3 (ma 50% szans) jeżeli to powszechna umiejętności z którą postać mogła się zetknąć lub może ją wykonać bez specjalnej wiedzy (wspinanie, pływanie).

1 (16% szans) wykonywana czynność wymaga specjalistycznej wiedzy lub jest rzadka (tworzenie magicznych eliksirów,  dogadanie się w obcym języku).

Jeżeli postać ma konkretną umiejętność odpowiadającą wykonywanej akcji to wartość bazowa wynosi +2 Np. postać chcąca się gdzieś wspiąć ma wspinaczkę[ 3+2=5].

Jeżeli postać ma umiejętność spokrewnioną to bazowa wartość wzrasta o +1. Np. postać znająca alchemię chce przyrządzić wywar zielarski [1+1=2].

Modyfikatory stosuje się w zakresie +/-1 (Ew.2).
Np. przy wspinaczce po wodospadzie będzie to -1. A przy wspinaczce po wodospadzie z obciążeniem -2.
Postać nie umie wykonać pułapki, ale potrafi przeczytać zapiski kłusownika - dostaje +1; [1+1=2].

Podstawowy test to rzut K6, który ma być mniejszy lub równy zmodyfikowanej wartości.

K6 <= wartość zmodyfikowana


Test przeciwstawny

Jeżeli Gracz walczy z inną postacią, to modyfikatorem wartości bazowej Gracza, jest modyfikator od umiejętności przeciwnika. Jeżeli postacie mają t/s umiejętności to szansa wygrania Gracza wynosi 50%.

Wartość bazowa Szansa Modyfikator BN
1 16% +2
2 33% +1
3 50% 0
4 66% -1
5 83% -2
6 100% -3

Przykład: Gracz gra w kości z Szulerem. Gracz ma szczęście (umiejętność), czyli 3 +1 = 4 bazowe. Szuler ma kantowanie w kości (albo Hazard) i gramy koścmi szulera, więc -2 (za umiejętność) - 1 (za sprzęt) = -3. Sumarum 4-3= 1 (16%). Wartość zmodyfikowana = 1 : wyrzuć jeden lub mniej by wygrać.