wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

[Cep bojowy] Trafienie w walce dystansowej

wiadroawatar

Trafienie w walce dystansowej

Postać posiadająca inicjatywę, może strzelić lub rzucić czymś do celu który widzi.
Ofiara może się bronić uciekając lub zasłaniając się czymś.

Umiejętności dystansowe:
Premie do trafienia:
Jeżeli postać potrafi strzelać z czegokolwiek to +1, jeżeli strzela z broni z której umie strzelać to +2.
Jeżeli postać potrafi rzucać czymkolwiek to +1, jeżeli postać rzuca dokładnie tym czym umie to +2.

Ofiara może próbować uciekać lub zasłonić się czymś.


Ucieczka

Mobilność Mdf. mobiln BN Ruch m/turę
5 -2 16
4 -1 13
3 0 10
2 +1 7
1 +2 4
0 +3 1
-1 +4 0
-2 +5 0

Jeżeli ofiara sie nie broni to otrzymuje mdf +3 do trafienia z mobilności. Tak jakby cel miał mobilność 0.

Gracz strzela/miota:
[Wartość podstawowa] 3 + [umiejętności dystansowe Gracza] 0/1/2 + [modyfikator mobilności celu] (zwykle będzie ułatwiał trafienie). Maksymalny modyfikator do trafienia z mobilności wynosi +3.

Gracz ucieka:
Od Mobilności Gracza odejmi umiejętności strzelca/miotacza.


Zasłona

Zasłona polega na przyjęciu pocisku na jakiś duży przedmiot (tarczę, krzesło, zwłoki, kocioł, stół) lub ukryciu się za jakimś przedmiotem, który uniemożliwi dokładną lokalizację celu (skrzynia, kotara, woda, krzaki, własny płaszcz). Przedmiot za którym postać chce się ukryć musi się znajdować w pobliżu ofiary ataku.

Modyfikatory za "tarczę"
własny płaszcz, koc, krzaki, nur w wodę                                                        0 (umożliwia tylko taki test)
ukrycie za skrzynią, drzewem
             solidnym obiektem który nie zasłania całej sylewtki                            1
ukrycie za murem,
              solidnym obiektem który zasłania całą sylwetkę                                 2 (test czy postać zdążyła się schować)
zasłona krzesłem, stołem, zwłokami                                                                 1
zasłona tarczą                                                                                                  2

Gracz się zasłania:
[Wartość podstawowa] 3 + [umiejętność walki tarczą w dowolnym zestawieniu] 0/1 + [tarcza] 0/1/2 - [umiejętności dystansowe przeciwnika] 0/1/2

Gracz trafia:
[Wartość podstawowa] 3 + [umiejętności dystansowe Gracza] 0/1/2 - ["tarcza" przeciwnika] 0/1/2 - [[umiejętność walki tarczą w dowolnym zestawieniu przeciwnika] 0/1

Specjalne modyfikatory:
Strzelanie na daleki zasięg broni                                                                       -1
Warunki atmosferyczne -  mgła, deszcz, ciemność                                            -1 za każdy
Gabaryty celu:
                        duży cel (rozmiar małego budynku, potwór)                              +1
                        mały cel (pies)                                                                            -1


Wykorzystanie Fatum po trafieniu

Jeżeli ofiara wykorzysta Fatum (Gracz dorzuci albo MG zabierze punkt z puli), to pocisk napastnika chybia. Gracz rzuca za efekt z tabeli waki i stosuje wynik dla ofiary (dla siebie lub przeciwnika).

Tabela efektów walki jest w sekcji trafienia w walce wręcz.