wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

[Cep bojowy] Tworzenie postaci.

wiadroawatar

Tworzenie postaci

Gracz tworząc postać musi wybrać kilka (około 3 do 7, zależy od Grających) umiejętności i startowy ekwipunek (zależy od koncepcji postaci i pozwolenia MG).

Reszta opisu postaci jest dowolna. Rasa, płeć, profesja, cechy postaci – nie mają osobnego ujęcia mechanicznego, są zawarte w umiejętnościach.

Umiejętności

Umiejętności zawierają w sobie wszystkie właściwości postaci dzięki którym jest ona inna od przeciętnej – lepsza lub gorsza.

Przykład: Postać posiada skrzydła, nie umie pływać, jest uzależniona od alkoholu, potrafi uderzać z piruetu, jest odporna na zimno, walczy mieczem i korbaczem, jest przyzwyczajona do noszenia pancerza, zna lasy Niderlandzkie.

Każda umiejętność musi mieć opis, jakie konkretnie daje korzyści i co dzięki niej można robić oraz jak modyfikuje podstawowe zasady.

Przykład:
Znajomość terenu
Postać może łatwiej przemieszczać się po znanym terenie.
Postać może tworzyć miejsca znajdujące się na znanym obszarze – jeżeli zaakceptuje je MG.

Np.;
MG: „Idziecie przez górską wąską górską przełęcz, wieje porwisty wiatr. Testujcie czy nie straciliście na przełęczy ekwipunku lub ... towarzyszy”
BG z znajomością terenu „Białe Szczyty”: ”Przyjaciele to bez sensu, znam inną bezpieczniejszą drogę – zawróćmy!”
MG: „Okej, tamta droga będzie dłuższa o pół dnia – ale bezpieczniejsza.”
BG: „W porządku.”


BG idąc przez znany las: „ Pół dnia drogi stąd na północ jest osada drwali. Chodźmy tam znajdziemy tam schronienie na noc.”
MG (planował rabunek prowiantu przez gobliny w nocy): „ Eee…  ok, ale dojdziecie tam dopiero nad ranem.”
BG: „ Nie no, chodzi mi o to żeby nas w nocy nic nie zjadło! To niech będzie chata pustelnika.”
MG: (Z jednym pustelnikiem więcej to sobie moje gobosy chyba poradzą) „Ok., niech będzie.”
BG: „Znam chatę starego pustelnika niedaleko stąd – możemy tam przenocować. Chodź staremu pewnie się to nie spodoba.”

Drewniana noga
Zmniejsza mobilność o 1.

Typy umiejętności walki - zostaną opisane w pod sekcji.

Ekwipunek

Istotny dla mechaniki jest rodzaj pancerza noszonego przez postać i rodzaj broni, którą się posługuje.

Pancerz może być lekki lub ciężki (albo może go nie być). To jaki to konkretnie jest pancerz, czy ile ma elementów lub jaką cześć ciała zakrywa jest nie istotny.

Dla przykładu pełna kolczuga z rękawicami, karwaszami i hełmem może być ciężkim pancerzem, podczas gdy sama płyta na klacie to pancerz lekki. Grube ubranie, albo szczątkowy skórzany pancerz nie kwalifikuje się jako żaden pancerz (może dawać korzyści narracyjne wyciągane przez MG i sugerowane przez graczy – np. w trakcie upadków).

  Ochrona Mobilność
Brak pancerza 0  
Lekki pancerz   1 -0,5
Ciężki pancerz 2 -1

      
Broń może być lekka, ręczna lub dwuręczna. Lekka to noże,  pałki, kije, toporki. Ręczna to typowy bojowy rynsztunek miecze, topory, buzdygany, kiścienie. Dwuręczna broń to taka do której używania są wymagane obie ręce.

  Siła Poręczność Mobilność
Brak broni  0 0  
Lekka broń   1 1  
Ręczna broń 1 2  
Dwuręczna broń 2 2 -0,5
Tarcza 0/1(kolce) 2 -0,5

Miotane pociski (kamienie, kufle, meble) mają siłę 0. Miotana broń (noże, toporki, włócznie) oraz łuki mają siłę 1.
Kusze mają siłę 2.

Przykład: Postać nosi pełna czarną ciężką zbroję z kolcami ozdobioną czaskami wrogów, do walki używa kiścienia z dwoma głowicami i topora z bluźnierczymi runami, czarny rumak o bujnej grzywie i szarych ślepiach, zakrzywiony nóż ukryty w karwaszu, zakazana księga  z inkantacjami mrocznych rytuałów, chleb, 5 porcji suszonego mięsa, dwa bukłaki wina, koc, łańcuch z kotwicą.