wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

[Cep bojowy] Umięjętności walki, kombinacje broni

wiadroawatar

Umiejętności walki

Praktycznie każda postać potrafi w jakiś sposób walczyć. Umiejętności walki są powszechne [bazowa wartość 3].

Aby otrzymać najwyższą premię +2 do walki, należy walczyć dokładnie takim samym zestawem broni, jakim się ma wpisany w karcie.

Jeżeli postać walczy zbliżonym zestawem:

  • w jednej ręce trzyma broń którą umie walczyć, a w drugiej co innego
  • walczy bronią dwuręczną, ale inną dwuręczną, niż potrafi.
  • broń jest zbliżona konstrukcją, różni się bardziej nazwą np. morgensztern i buzdygan

 to otrzymuje premię +1. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji rozbrojenia (z jednej ręki) i uszkodzenia broni.

Przykład: „postać potrafi walczyć

  • (samym) mieczem”
  • mieczem i tarczą”
  • mieczem i sztyletem”
  • kiścieniem i toporem”
  • dwoma mieczami”
  • tarczą i szablą”
  • sztyletem i pałką”
  • młotem dwuręcznym”
  • sztyletem i improwizowanym elementem otoczenia (krzesło, wieko beczki, kamień)”

Jeżeli postać walczy czymś, czym nie potrafi, nie otrzymuje premii.
Przykład: Postać walczy toporem, mając umiejętność walki dwuręcznym toporem oraz mieczem i sztyletem.


Kombinacje broni, a ich typ

Jeżeli postać posiada jedną ręczną i jedną lekką lub dwie bronie ręczne to traktuj trzymany przez postać zestaw broni jak jedną broń ręczną. Jeżeli posiada dwie lekkie bronie to traktuj je jak jedną broń lekką.

Nie ma różnicy w trafieniu i obrażeniach między bronią lub zestawem broni tego samego typu (lekkimi, ręcznymi, dwuręcznymi).  Mechaniczna różnica to przyjmowana do testów wartość premii zależna od  posiadanej umiejętności – umiejętności są przypisane do konkretnego oręża.