wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

[Cep bojowy] Walka

wiadroawatar

Walka

Rozdziały:

                            Mobilność, inicjatywa i strach
                            Trafienie w walce dystansowej
                            Trafienie w walce wręcz
                            Obrażenia

Walka nie daję żadnych korzyści mechanicznych (doświadczenia, reputacji).

W trakcie walki, upływ czasu dzielimy na tury ( krótki odcinek czasu, około 10 sec.). W czasie tury każda postać może wykonać jedną akcję, akcja to działanie o nieokreślonej liczbie czynności, które jest podejmowane w swojej inicjatywie. Oprócz akcji, postacie mogą jeszcze działać w wyniku reakcji na akcję napastnika.

Atak w walce wręcz to szerego ciosów, uników, parowań i drobnych uszkodzeń. W walce wręcz atak zawsze trafia, o ile ofiara się nie broni lub nie ucieka. Ofiara ataku może zareagować, walczyć lub uciekać.

Postacie w walce:

  • doznają trwałych uszkodzeń fizycznych
  • doznają trwałych urazów psychicznych
  • uciekają
  • zostają ranne i tracą mobilność oraz inicjatywę
  • zostają okaleczone i odpadają z walki
  • umierają
  • przewracają się
  • tracą broń
  • niszczą broń
  • niszczą pancerz
  • niszczą elemetny ekwipunku
  • zostają ogłuszone (chwilowo nie mogą się bronić, ani uciekac)
  • obie postacie mogą się nawzajem trafić
  • ofiara może trafić napastnika

Głównie powyższe zdarzenia występują jako dodatkowy efekt przy użyciu Fatum, np. przy ratunku przed obrażniami.

Koncepcja walki jest natchniona konfrontacją Kapłana Sigmara z Wojownikiem Chaosu z intra W:AoR