wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

Magnes - blog

wiadroawatar

Zarys Kaliau RPG (projekt SF)

Kiedy skończę Ramar, zapewne zabiorę się za nowy projekt. Niewielki system SF, którego głównym elementem będzie eksploracja obcych planet. Zapewne wbuduję w niego kampanię pozwalającą wplątać graczy w sieć jakiejś międzygwiezdnej intrygi.
Poniżej wprowadzenie i opis technologii, która umożliwia takie podróże. A na koniec trochę pytań i kilka słów kim będą gracze i na czym będzie polegać gra. Czytaj dalej...

Wprowadzenie

Dyskusja na forum: 13 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Vath - liczby, gramatyka i inne szaleństwa językowe

Kontynuuję opis języka Vath na podstawie dokumentu, który kiedyś zrobiłem. Artykuł piszę od nowa, bo upał odebrał mi chyba rozum i zamknąłem wcześniej przeglądarkę nie zapisując. Tym razem ponabijam się ze sposobu w jaki zrobiłem liczby oraz napiszę trochę o gramatyce. Załączę trochę grafik obrazujących litery i cyfry. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 6 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar - język Vath

Jako że do Studni wrzucam głównie artykuły z Ramaru, które nie tylko nie znajdą się w podręczniku, co wręcz - dzięki moim grafomańskim zapędom - okazały się zupełnie nieprzydatne w RPG, nie ominie to także opisu języka Vath, który kiedyś zrobiłem. Nie będę Was zanudzał 40 stronicowym plikiem z opisem gramatyki, streszczę wszystko w jednym lub kilku krótkich tekstach. Postaram się jednak pokazać co zrobiłem oraz jak - zupełnie przypadkowo - przyniosło to także pozytywne skutki. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 4 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Rision ao Kron - czasy i wydarzenia Ramaru

Poniższy artykuł stanowi zapis dat dla starszej wersji T3 świata Ramaru. W wersji T4.1 - na podstawie której powstaje gra Ramar RPG - musiałbym uwzględnić kilka poprawek, ale tego na razie nie zrobiłem. Nie znajdzie się w podręczniku - ponieważ tak samo jak legendy, które zamieściłem na Studni jest rozszerzeniem wykraczającym znacznie poza potrzeby gry fabularnej. W podręczniku oczywiście opisane zostanie kilka ostatnich lat historii Księstwa Tiranu i okolic. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 3 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar XV: Ostatnie legendy, koniec Ery Popiołu

Dotarliśmy wspólnie do końca opisu historii i legend Ramaru. Obiecuję, że sklecę z tego kiedyś PDF. Zdradzę też, że zacząłem spisywać podręcznik Ramar RPG, żeby dołożyć własną cegiełkę do zbioru typowych heartbreakerów fantasy.
Gdy zakończę cykl o historii postaram się jeszcze na Studni zamieścić jakieś teksty na temat wybranych motywów z pozostałych, pominiętych dotychczas plików i zeszytów - jako ciekawostkę.
Przejdźmy jednak do ostatnich legend Ramaru... Czytaj dalej...

Suril Odrodzony – Dian ia’Suril

Dyskusja na forum: 6 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar XIV: Legend ciąg dalszy

W poprzedniej części pisałem o wędrówce ludów po Spaleniu, Pasterzach Gwiazd oraz założeniu Imperium Kronu. Teraz przemkniemy szybko dzieje świata Ramar od momentu założenia Imperium Kronu aż do czasów, w których rozgrywałem sesje. Najpierw o wojnach Cesarstwa Ramskiego z Kronem. Jak zwykle z komentarzami, może nawet większą niż zwykle ilością, bo to bliższe mi czasy. Jeśli ktoś naprawdę to jeszcze czyta i chce się jakoś wyznać - polecam mapki. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 0 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar XIII: Wędrówki Ludów po Spaleniu, Pasterze Gwiazd

W poprzedniej części opisałem wydarzenia poprzedzające Spalenie oraz zdradę Surila. Teraz pora zagłębić się w dalsze losy Ramaru. Wykonamy tutaj pewien skok, w czasie dość szybbo bowiem znajdziemy się w teraźniejszościi, ale to zapewne w następnej części. Teraz bardzo ważne elementy świata - Imperium Kronu, Kruczy Amulet, czy Pasterze Gwiazd. Ale wpierw niestety trochę nudnej historii. ;) Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 3 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Zmierzch: Sekcja Lumena

Sekcja Lumena - tak nazwałem roboczo dodatek do gry Zmierzch RPG, który zamierzałem zrobić jak gra będzie już gotowa, jako alternatywne spojrzenie na świat zagrożonej Ciemnością Polski. Miało to być coś jak Delta Green dla Zew Cthulhu. Z założenia Sekcja Lumena miała być zupełnie niekompatybilna z wizją Zmierzchu z podręcznika, a nawet więcej - miała wywracać tamtejsze założenia do góry nogami. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 0 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar XII: Spalenie

Tak jak zapowiadałem ostatnio, dotarliśmy wspólnie do historii Spalenia - jednego z najważniejszych wydarzeń w historii Ramaru, wydarzenia, które rozdarło kontynenty, przyczyniło się do ogromnych wędrówek ludów i ogólnie sporo namieszało. Miało miejsce 2500 lat przed wydarzeniami, które składały się na prowadzone przeze mnie kampanie, a mimo to czasem przebrzmiewało na sesjach.
Wszystko zaczęło się od Trzeciej Bitwy Zaświatów, ale był to dopiero początek. Spalenie będzie opisane na samym końcu dzisiejszego odcinka. Czytaj dalej...

Szaleństwo Kae, Trzecia Bitwa Zaświatów

Dyskusja na forum: 1 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar XI: Bitwy Zaświatów, Rzymianie, Bela Rota i powstanie Księżyca

Po długiej przerwie kontynuuję wrzucania opatrzonych komentarzami fragmentów mitologii mojego heartbreakera. Tym razem będzie bardziej epicko, czekają nas dwie wielkie bitwy, trzecią, finalną opiszę zapewne w następnej części. Dowiemy się także skąd w Ramarze wzięli się Rzymianie i kilka innych raz oraz jak powstał księżyc Lunae. Wracamy do historii, kiedy Savus i Revar, stereotypowi bogowie zła, uwięzieni są w innym świecie. Oczywiście udaje im się powrócić... Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 2 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar VIII: Tinlidion, Vajalowie i Era Spokoju

W poprzedniej części zakończyłem opowieść, kiedy bogini Kenae utraciła dłoń, ale zdołała przebić się wraz z elfami do bramy i powróciła do Ramaru. Wydarzenie to uznaje się za początek Ery Spokoju - Kenae używając kynitu zamknęła Savusa i Revara oraz smoki w świecie Herrei.
Zamieszkała z elfami w tropikalnej puszczy Íthin (Spokoju), nazwanej później Arin (Dzikości). Czytaj dalej...

Komentarz: W końcu każdy hearbreaker musi mieć swoją puszczę. ;)

Dyskusja na forum: 3 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Ramar VII: elfy, smoki, zdrada i o grze w księstwie Tiranu

W poprzedniej części zanudzałem was opowieścią o sali tysiąca zwierciadeł. Dotychczas kopiowałem po prostu i trochę poprawiałem fragmenty z moich starych dokumentów, ale jak widzicie było to trochę rozwlekłe, postaram się teraz dokonać pewnych skrótów i streszczeń, żeby akcja posuwała się do przodu nieco szybciej. Komentarze chyba bardziej samokrytyczne niż zwykle, więc kogo bawiły poprzednio, teraz też może się na nich skupić, jeśli nudzi go reszta tekstu. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Ramar VI: Pakaraan - Sala Tysiąca Zwierciadeł oraz język Vath

W poprzedniej części opisałem jak bogowie Ramaru wyruszyli na poszukiwanie Wzoru Życia poprzez bramę Torranad. Tym razem napiszę trochę o wydarzeniach, jakie spotkały bogów, którzy przeszli przez drugą z bram - Feanad, Bramę Chłodu oraz o Sali Tysiąca Zwierciadeł, miejscu, które początkowo grało sporą rolę w historii świata.
Niestety może być nieco nudniej niż ostatnio, bo jest to dopiero preludium do poważniejszych wydarzeń. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Akademia - zarys pomysłu

Zgrzyt drewna ocierającego się o drewno. Cienie przesuwają się po trawie w miarę jak gigantyczny budynek obraca się, trzęsąc wieżyczkami, sypiąc żelazne trociny z niedopasowanych kół zębatych. Do wrót prowadzi wydeptana ścieżka. Ktoś siedzi przed drzwiami - stary dziad w czerwono-żółtych, poszarpanych szatach, trzyma w rękach wielką księgę, która najwyraźniej wiele już przeszła i teraz ma wielką ochotę zamknąć się na wieki, w czym przeszkadza brudna wciśnięta między okładki ręka.
Czytaj dalej...
wiadroawatar

Ramar V: Kraina Mglistych Równin - tutaj żyją smoki

Jak pewnie już wspominałem historia Ramaru zawsze była dla mnie ciekawsza niż teraźniejszość, stąd wracam znów do starych dziejów, aby uniknąć posądzenia o zanudzanie jak ostatnim razem. W trzeciej części opowiedziałem jak bogowie stworzyli bramy oraz postanowili poszukać Wzoru Życia, aby zaludnić pusty na razie świat.  W czwartej wspomniałem o rasach, które możne można w Ramarze napotkać. Pora opowiedzieć skąd się w Ramarze wzięły najstarsze z nich. Czytaj dalej...

Subskrybuje zawartość