wieza.org | Bagno | Baza gier | Planeta blogów | Muzyka | Autorskie | Studnia | Czat
Zaloguj się | Zarejestruj się

sir_herrbatka - blog

wiadroawatar

Opowiadanie "na-razie-bez-tytułu"

Tu ma być wstęp ale nie wiem co w nim napisać. Świat K#F# ale to na razie nie istotne.
 

Nie musisz czytać poniższego, prawdę powiedziawszy lepiej byś ściągną i przeczytał ten plik: 
http://dl.dropbox.com/u/2899105/opowiadanie.pdf

Gdy otworzyłem oczy przez głowę przeszły mi trzy słowa: „Boże! Dlaczego? Nie!”. Rozbijały się wewnątrz czaszki aż w końcu ułożyły się w „Dlaczego nie?”, Bóg odszedł; może dlatego, że jestem ateistą? Zaczynał się kolejny dzień. Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 6 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

K#F# - gra o popieprzonych ludziach w popieprzonym świecie

„When the seasons circle sideways out of turn,
And words don't speak, just fall across the carpet,
You're just in time to watch the fires burn.
It seems a crime but your face is bright, you love it all the time...”

Dużo czasu zabrało mi zdecydowanie się na napisanie tego tekstu, a gdy już postanowiłem to zrobić wybrałem najgorszy możliwy moment. Nigdy nie uważałem się za szczególnie mądrego, a to co robię w tej chwili jedynie to potwierdza.  Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 20 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Magia

Gdzie jest początek magii? Czarów niszczących w przeszłości góry, od tysiącleci pomagających przetrwać na pustyni i leczyć ale też naprawiać garnki i wyszukiwać zagubione klucze. Gdy Pierwszy układał podwaliny cesarstwa, magia jeszcze nie istniała, jeszcze nie było siły zdolnej kontrolować potęgę wszechświata. Z drugiej jednak strony sama potęga jest starsza, o wiele, wiele starsza.

Stara jak kosmos a młodsza jedynie od Zewnętrznych choć to nie jest już takie pewne. Czy przed kosmosem istniał czas? Jeśli nie to jak można mówić o wieku Zewnętrznych? Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 5 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Herrbatka pisze heartbreakera

Ten wrzut jest tu tylko po to by uzyskać tytuł książki. Nie mam zamiaru pisać rozdziałów po kolei a całość jest tylko formą rekreacji. Jeśli bawisz się przy czytaniu tak samo jak ja przy pisaniu to sprawiasz mi wielką przyjemność

Dyskusja na forum: 12 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

C-Bulba RPG

C-Bulba RPG
Mechanika wymyślona w trakcie 10 minutowego spaceru po cebulę.
Cechy mechaniki:
Potencjalnie i teoretycznie można dodać do niej nieskończenie wiele bezsensownych cechy które nic nie reprezentują ale dają bonus a to się liczy, no nie?
Jeśli nie dodasz mnóstwa idiotycznych cech to może to być niezła mechanika pół storytellingowa. Coś w stylu stuningowanego Risusa.
Wykorzystuje schemat "rzuć kośćmi, zatrzymaj niektóre, zsumuj i porównaj do poziomu trudności" (w skrócie rkznzpdpt).
Można zrobić kilka fajnych trików z kośćmi. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Historia

Gdzie jest początek? Początek nie istnieje, całe pojęcie jest kłamstwem. Być może kłamstwem bardzo wygodnym ale jednak kłamstwem.

Czy początkiem będzie rozrzedzony gaz, gdzieś wśród gwiazd? Napewno nie. A może początkiem bedą Twoje narodziny? Moje? Jego? Jej? Przecież to uczciwe: początek to punkt od którego rozpoczyna się pamięć. Pamiętaj jednak, że pamięć to coś więcej niż wspomnienia. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Spektrum

Jestem cholernie leniwy. Nie mam dość samozaparcia by wstawiać w tekst obrazki itp.

Tak czy inaczej scribid FTW. Tekst jest o zasadach spektrum (coś w rodzaju wybitnie wyspecjalizowanego klonu aspektów z FATE). Troszkę to długie ale to WYBITNIE kluczowe zasady dla całego systemu, zwyczajnie musi być porządnie opisane i robiłem co mogłem by tak było. Wciąż nie do końca gotowe (było F7 czy nie? hmmm zaraz się przekonamy) i nie dokończone (ostatnia część) więc ostrzegam; może być ciężko :D Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 7 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Tłumaczenie Zasad

No właśnie: jak? Na forum autorskie założyłem taki temat, zależało mi na przemyśleniach autorkowych weteranów, cóż nie było tego wiele ale człowiek wciąż uczy się na swoich błędach, analizuje uwagi, patrzy w przeszłości i na błędy swoje oraz innych więc po jakimś czasie dochodzi do pewnych wniosków. Trochę czasu mi to zajęło ale chcę pomóc chociaż troszkę tym którzy będą pisać własne podręczniki RPG. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Klirrfaktor

Ten wpis jest tu tylko po to by zdobyć tytuł do książki. ;)

Dyskusja na forum: 0 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Obrażenia w klirrfaktor, stan na 19 lipca 2009

 Witam wszystkich! W bólach rodzi się system obrażeń do klirrfaktor. Rzucam go tu by uzyskać jakieś cenne uwagi, rady oraz ewentualne usprawnienia. Tekst nie jest długi, po prostu postanowiłem ratować was przed  przewijaniem strony i podzieliłem go nieco większą ilością pagebreaków ;)

8.2 Obrażenia

Dokładnie tak jak w większości gier RPG, w Klirrfaktor występują punkty obrażeń a konflikty to najszybszy i najpewniejszy sposób by je otrzymać.  Czytaj dalej...

wiadroawatar

Rozterki przy herbacie

 Kluczowym problemem w mechanice z poziomem trudności jest obecność poziomu trudności (odkrywcze stwierdzenie). Pewnie że nie zawsze to przeszkadza – żonglowanie modyfikatorami z reguły nie jest wcale prostsze od określenia trudności w postaci poziomu, ale w walce stosowanie tak zwanej obrony biernej nie wszystkim musi się podobać a na pewno nie podoba się mi. Pewnie można by stwierdzić: poziom trudności trafienia jest stały i wynosi tyle a tyle i tak bym pewnie zrobił gdyby nie cac i jego propozycja licytacji poziomu trudności... Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 8 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Klirrfaktor - Cybernet

 Tak tak, to nie żart Lewiatan został przechrzczony na Klirrfaktor. Coś jeszcze? Taaa, no cóż beznadziejnie wolno idzie produkcja systemu ale jednak istnieją PEWNE postępy, nawet jeśli znikomo małe. Dla tego to ląduje tutaj, opinie i pomysły innych osób to ostatnio moje zasadnicze natchnienie a i jakaś konstruktywna krytyka nie zawadzi. 

Tu w wersji flashowej: 

http://www.scribd.com/doc/15753800/CyberNet

A tu już w wersji nie flashowej. Przepraszam za brak formatowania - jakoś nie jestem w nastroju...  Czytaj dalej...

wiadroawatar

Szkic prostej mechaniki walki ala cRPG/gra karciana

 Tak, tak wpadłem na to gdy toczyłem dyskusję na temat inicjatywy. Ostatecznie pomysł z kartami wyrzuciłem (zbyt skomplikowany) ale po połączeniu tego z prostą drużynową mechaniką bez kostkową wyszedł mi całkiem znośny sposób prowadzenia walki, choć bardziej nadający się do jakiegoś cRPG. Lubię proste cRPG, z niewielką ilością umiejętności albo i bez umiejętności i sam bym chętnie wziął udział w tworzeniu takiej gry. Jak w jRPG: prerenderowane tła, do tego postacie w 3d i fabuła która ma napędzać całość – może tylko jakaś bardziej znośna stylistyka... Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 4 odpowiedzi | dodaj

wiadroawatar

Kości... kości...

Kości przyprawiają mnie o ból głowy. Serio.
Oczywiście lubię sobie poturlać by uniknąć bólu głowy w trakcie sesji - to bardzo wygodne, gracze się nie nudzą, mg się nie nudzi, pojawia się wrażenie że gracze mogą spróbować zrobić wszystko... generalnie wszyscy się świetnie bawią i jest super. Oczywiście zasady nie mogą być zbyt szczegółowe bo przestają być elastyczne a nie elastyczne zasady to coś w rodzaju d20 - koszmar który ani trochę nie pomaga prowadzić. Czytaj dalej...

wiadroawatar

Lewiatan: Spluwy

Jako że w tygodniu jest nie wiele czasu by pisać i myśleć nad czyms poważnym postanowiłem produkować w między czasie teksty średnio ważne ale w przyszłości z pewnością potrzebne... Czytaj dalej...

Dyskusja na forum: 0 odpowiedzi | dodaj

Subskrybuje zawartość